Jan 19, 2009

Ο Νόστος


Υπάρχουν κάποιες λέξεις που με γοητεύουν στο άκουσμα τους. Ακόμη και αν δεν τις έχω ξανακούσει ή δεν είμαι σίγουρος τι σημαίνουν, αυτή είναι η τελευταία μου προσθήκη...

Η λέξη Νόστος,
είναι αρχαιοελληνική και σημαίνει, επιστροφή του ξενιτεμένου στην πατρίδα. Σύμφωνα με τα λεξικά, προέρχεται από το ρήμα νέσομαι που θα πει πλησιάζω, ενώνομαι…

Η λέξη Νόστος,
ζει αιώνες στην καρδιά των ελλήνων της διασποράς και μεταφέρεται από γενιά σε γενιά, για να θυμίζει ότι ο Οδυσσέας δεν είναι μόνος. Αλλά έχει συντροφιά χιλιάδες, εκατομμύρια ελλήνων σε ολόκληρη τη γη.

Η λέξη Νόστος,
είναι ταυτισμένη με τον έλληνα μετανάστη. Για να έχεις δίψα
επιστροφής, σημαίνει ότι κάποτε ξεκίνησες το μεγάλο ταξίδι. Και ο Νόστος γεννήθηκε με το ταξίδι του έλληνα, το ταξίδι της ζωής, το ταξίδι του
ανθρώπου, που τον κινεί η ελπίδα για το καλύτερο αύριο.
(Γιώργος Δουατζής)

Δηλαδή όπως λέει και ένα τραγούδι Όλους τους ξέμπαρκους τους τρώει το σαράκι, μα όσοι ταξίδεψαν γυρεύουν την Ιθάκη

4 comments:

Μενεξεδιά said...

Να σου θυμίσω μόνο πως έπρεπε να δεθεί στο κατάρτι για να φτάσει στην επιστροφή αλλιώς... ποιος ξέρει ποιον θα έτρωγε το σαράκι :)

όπως γράφει και μια φίλη μου ξενιτεμένη:

Στις μαγικές μου αποσκευές
Που μήτε ανάσα δεν χωρά
Ανάμεσα στα "θέλω" και τα "πρέπει" μου
Όλο και βρίσκω αχνές ρωγμές
...
Όλη μου η ζωή ένα ταξίδι.
Στις μυθικές μου διαδρομές
Που μόνο πέλμα ξωτικού πατά
Ανάμεσα στο "τότε" και το "τώρα" μου
...
ισορροπία

Teo said...

Γεια σου.Στο κατάρτι μεταξύ άλλων πολλών, τα δύσκολα είναι που γλυκαίνουν το ταξίδι...
Ωραία τα λέει η φίλη σου.

Υ.Γ. ..Ει είπες 3 σχόλια :)

Μενεξεδιά said...

Μετάνιωσα για το 3ο... η Γώγου πρέπει να πάει ασχολίαστη. (άσκηση εσωστρέφειας και μονόλογος σε χαρτί)
Καλησπέρα :)

Teo said...

Το ξέρει το έργο, ξέρεις προς το τέλος την είχανε για τρελή και κανείς δεν της έδινε σημασία.. Αλλά αν πρέπει να τιμήσεις τον όρκο εσωστρέφειας...

Καλησπέρα ;)

Powered By Blogger